هوش سازمانی


Business Intelligence - هوش سازمانی یا هوشمندی کسب و کار: یعنی ارائه‌ی اطلاعات مناسب در زمان مناسب در قالبی مناسب به کاربر مورد نظر برای پشتیبانی از فرآیند تصمیم‌گیری. هوش سازمانی ابزاری جهت تولید دانش در میان انبوهی از داده‌ها و  اطلاعاتمی‌باشد.

از هوش سازمانی همچنین به عنوان مهارت‌ها، فنآوری‌ها، برنامه‌های کاربردی و کارهای در حال انجام درون یک سازمان برای کمک به آن سازمان برای درک بهتر اهدافش و بهبود عملکردش نیز یاد می‌شود.

سازمان هوشمند

سازمان هوشمند سازمانی است که بتواند اطلاعات مناسب را در زمان مناسب با کیفیت مطلوب و در قالب مناسب با امنیت قابل قبول برای پشتیبانی از فرآیند تصمیم‌گیری در اختیار افراد مناسب قرار دهد.

موضوعات مرتبط

منابع

  • هوش سازمانی یا هوشمندی کسب و کار - Business Intelligence : ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



دی ان ان فارسی